Photoshop 3.díl

Napsal O webu (») 13. 6. 2006 v kategorii Grafika, CSS, přečteno: 2402×

Základní malovací nástroje.

Než začneme v obraze cokoli kreslit, musíme nejprve nastavit barvu popředí, kterou budeme při kreslení používat. Barvu popředí můžeme vybrat buďto z hlavního panelu nástrojů (na obrázku je vybrána červená), nebo z palet Barvy a Vzorník. Přičemž při výběru barvy z hlavního panelu můžeme zaškrtnou kolonku "pouze webové barvy", čímž spektrum barev snížíme na bezpečné webové barvy.



nastavení barvy popředí




Stopa nástroje - Umožňuje nám rozličně měnit tvar hrotu mnohých nástrojů, dle našich potřeb. Stopu štětce můžeme nastavit v pruhu voleb nástroje, a to kliknutím na trojúhelníček vedle volby Stopa.


Nyní si probereme podrobněji kreslicí nástroje s jejichž názvy jsme se již setkali v prvním dílu tohoto seriálu.



Nástroj štětec (B) - Nástroj štětec, společně s nástrojem tužka, slouží k malování tahem od ruky. Základní rozdíl mezi štětcem a tužkou je v okrajích čáry, jimiž vytvořené. Štětec vytváří čáry s měkkými okraji, tužka s okraji ostrými.



rozdíl mezi štětcem a tužkou




Nástroj pero (P) - Tento nástroj slouží ke kreslení složitějších cest a čar, jež bychom nedokázali namalovat od ruky. Obraz vytvořený nástrojem pero se skládá z několika bodů, vymezující přímky, křivky, či jiné čáry, jež se dají znovu a znovu protahovat, kroutit, či jinak upravovat, až do výsledné podoby obrazu. K těmto úpravám nám slouží další nástroje, jako je přidat kotevní bod, změnit bod atd.


Otevřenou cestu vytvořenou perem uzavřeme kliknutím mimo obraz s přidrženou klávesou CTRL. Kreslíme-li perem a zároveň držíme klávesu Shift, omezujeme úhel úseku na násobek 45°.



Nástroj obdélník (U) - Nástroj obdélník, zaoblený obdélník, elipsa, mnohoúhelník atd. slouží jak ke kreslení vektorových tvarů, tak k malování bitmatové grafiky. Obojí provádíme jednoduchým tažením v obraze s nastavenou barvou popředí.
Chceme-li kreslit tvary vektorově, musíme vybrat v pruhu voleb nástroje možnost ?vrstva tvaru.? Každý nově vzniklý vektorový tvar, se automaticky ukládá do nové vrstvy. Výhodou pak je, že tento tvar můžeme kdykoli, jakkoli upravit.
Chceme-li malovat rastrové tvary, volíme v pruhu voleb nástroje možnost ?vyplnit obrazové body.? Rastrový tvar nelze vytvořit ve vektorové vrstvě, textové vrstvě, ani vrstvě tvaru.



Nástroj plechovka barvy (G) - Slouží k vybarvení určité části obrazu, ať už barvou, či grafickým vzorem. K nejdůležitějším možnostem nastavení tohoto nástroje patří krytí, tolerance a vyhlazení. Procentuální hodnota tolerance nám určuje, nakolik se od sebe mohou barevností lišit jednotlivé obrazové body, jež mají být přebarveny. Odškrtneme-li v pruhu voleb možnost sousedící, přebarví se nám vybrané obrazové body z celého obrazu.



Nástroj guma (E) ? Nástroj guma slouží k mazání částí obrazu, a to několika styly. Můžeme použít obyčejnou gumu, jejíž hlavní parametry k nastavení jsou: režim (štětec, tužka, blok), krytí a hustota. Nebo můžeme použít nástroj mazání pozadí, či nástroj kouzelná guma, jež slouží k mazání jedné vybrané barvy z obrazu. Důležité je vždy správně nastavit všechny možnosti v pruhu voleb, aby požadovaný efekt mazání byl vhodný pro naší situaci.


různé tahy gumou






Autor: David Mosler
Štítky: Adobe Photoshop
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a dvanáct