Počátky 3D
Výzkum v oblasti 3D grafiky probíhal současně na mnoha místech převážně ve Spojených státech amerických od 60. let 20. století. Nejvýznamnější roli v tomto oboru sehrála Univerzita v Utahu, kde byl roku 1968 Davidem Evansem založen projekt pro rozvoj počítačové grafiky. Utažské univerzitě se podařilo pro tento program získat jak dostatek peněz, tak přední experty v oboru a v průběhu let univerzita dosáhla významných výsledků. Mezi důležité objevy provedené v rámci tohoto programu patří základní alogirtmy, mapování textur, stínování apod.
GPU
GPU (grafický procesor, anglicky Graphic Processing Unit) je v informačních technologiích specializovaný řídící procesor umístěný na grafické kartě, který zajišťuje vykreslování dat uložených v operační paměti na zobrazovacím zařízení (monitor, projektor, braillský řádek a podobně).
Čip GPU:Nvidia 3D vision je právě kombinace takových procesorových jednotek GPU, specializované 3D brýle, software a certifikované displej který poskytuje dokonalý zážitek ze hry, filmu i práci na 3D architektonických objektech (realtimová kalibrace návrhu) a 3D editace videa.
Existují 2 typy, které pro nás firma Nvidia vytvořila:
3D VISION | 3D VISION PRO | |
Řízeno | NVIDIA GeForce GPU jednotky |
NVIDIA® Quadro® Professional Solutions |
Určeno pro | Hry Fotky Blu-Ray 3D Online Video Filmy |
CAD Visualizace Styling a Design 3D Video Editiace Vysílání Animace and Visuální Efekty Plus, vše co 3D Vision umí... |
Vytvořeno pro | Desktop PC Laptop All-in-one PC 3D TVs |
Kina Výpočetní stanice |
3D Vision může zásadně změnit komuniakci mezi člověkěm a počítačem ale také mezi člověkem přes PC rozhraní. Jen si představte například hraní her a sledování filmů ve Vašem 3D světě. To vše Vám může zaručit 3D Vision.