Krok 1:
Vybereme si nějaký obrázek a otevřeme jej ve Photoshopu. Já si vybral tuto skálu. Ideální je nějaký povrch, který není čelně k fotoaparátu. Praskliny a nerovnosti vůbec nevadí.
Krok 2:
Vrstvu s obrázkem duplikujeme a novou vrstvu desaturujeme. (Images – Adjustments – Desature) Získáme černobílou verzi a tu nyní rozostříme. Jdeme na Filter – Blur – Gaussian Blur a použijeme rozmazání o 1 pixel. Takto vypadá výsledek:
Ten si uložíme do souboru ve formátu .PSD.
Krok 3:
Černobílou vrstvu již můžeme odstranit. Čas vložit objekt, který chceme vyrýt do skály. Já si zvolil žárovku z automatických tvarů. Je dobré nepoužívat příliš komplikované tvary – stejně nakonec nejdou rozeznat a také používat barevné obrázky nemá smysl.
Nyní použijeme nástroj Free transform, abychom v rámci perspektivy umístili náš objekt na vybraný povrch.
Krok 4:
Nyní nastavíme mode vrstvy na „overlay“.
Přejdeme na Filter – Distort – Displace. Nastavíme Vertical a Horizontal na 5 a jako displacement mapu použijeme dříve uložený obrázek ve formátu .PSD. Díky tomu dostaneme správně nerovný vzhled. Pokud chceme okraje více rozjeté, můžeme zvolit i vyšší hodnoty.
Nyní ponecháme zvolenou vrstvu s naším objektem a zvolíme Image – Adjustments – Brightness and Contrast. Hrajeme si s posuvníky dokud nám náš objekt víceméně nezmizí. Asi takto:
Krok 5:
Už finišujeme. Klikneme na vrstvu pravým tlačítkem myši a zvolíme Blending options. Přejdeme na Outer Bevel a použijeme tato nastavení: Chisel Soft, Depth 100, Down,Highlight Mode: Overlay (75%), Shadow Mode: Overlay (75%). Nakonec dodáme Inner Shadow s „Blend mode“ nastaveným na „Multiply“. S ostatními nastavením si můžeme pohrát aby výsledek co nejvíce odpovídal našim představám.
A to je vše, pokud váš výsledek vypadá zhruba podobně tak blahopřeji.