Jak vzniká CG film

Napsal (») 11. 3. 2011 v kategorii Grafika, CSS, přečteno: 1393×
banan/img/2007-12-05-22-26-44-19737-1-0.jpg

Po shlédnutí 2. dílu Transformers režiséra Mchaela Baye narostlo nutkání zjistit jak se takový film vytváří a jak se komponují počítačové postavičky do filmu společně s výbuchy a různými načasovanými akcemi a aby scéna seděla. Tento film získal veliký ohlas zejména u mladší generace, a také kritiků a různých hodnocení díky robotům (Autobots a Descepticons), kteří se dokázali poskládat do neuvěřitelných tvarů, neuvěřitelným způsobem. Můžeme zde vidět nejluxusnější auta v podání tzv. Autobotů a vojenské síli ztvárnili Desceptikoni. Nejroztomilejší podle hodnocení dívek byl však Bumblebee v podobě amerického auta značky Camaro.

Camaro

Na tomto filmu se podílel z velké části také grafický program s názvem Maya od firmy Autodesk. Roku 2007 na Siggraphu předváděl supervisor z firmy IL&M postupy v programu spojené s práci na tomto filmu.


SIGGRAPH je jméno každoroční konference na počítačové grafice svolané ACM SIGGRAPH organizací. První SIGGRAPH konference byla v roce 1974. Konference je navštěvována desítkami tisíců profesionálů počítače. Minulé SIGGRAPH konference byly držené v Dallasu, Seattle, Los Angeles, New Orleans, San Diego a jinde přes Spojené státy.


Roboti

Vzhled robotů byl komán již v roce 2005 a dva roky na to běžel film v kinech. Po sérii neúspěchů navrhli ve spolupráci s výrobcem hraček Hasbro zcela nový design pro bojové roboty-Transformers. Je pravda, že se jejich vzhled neustále měnil aby uspokojil tuto moderní dobu a zároveň tak odskočil od designu z osmdesátých let, kdy roboti připomínali spíše krabice.

Hlavní myšlenka režiséra M. Baye byla nastínit realitu tak, aby byl divák maximálně ohromen a důvěryhodné zpracování. Zvukaři si také přišli na své, když robotům dali hlas futuristického rázu.

Kompozice-nahled

Složitost

Zpočátku bývá vždy nějaký náčrt, či hrubý model. Optimus Prime měl v prvním díle přes 10000 částí. Základ od Hasbro měl pouhých 51. Což znamenalo vytvořit 1,8 milionů polygonů na Prima. Pokud myslíte, že hydraulika robotů a různé hadičky byl jen nějaký grafický trik, mýlte se. Všechny pohyblivé části byli vytvořeny jako normálně se pohybující (ovšem, že v nich nebyla imaginární voda nebo tak).

Jelikož Transformers se stal prvním filmem, kde je použit obrovský počet polygonů a grafických výpočtů, vznikl na jeho základě nový program zvaný Zeno. Ten umožňoval studiu Maya interaktivní bezproblémovou spolupráci mezi platformami Maya a Softimage, který také byl použit při tvorbě filmu.

Motion Capture

Technologie při které nastoupí obyčejní lidé a mají na sobě oblek s čidly. Tyto čidla snímá speciální zařízení a výsledek je reálný pohyb ČLOVĚKA. To je však zase problém, poněvadž zde nebyli lidé ale roboti, proto se natáčelo vícekrát. 

Vtipné je, že pro zachycení scény, v nichž roboti „bruslí“ po amerických dálnicích a přitom demolují vozy nic netušících řidičů, byly použity záběry členů filmového štábu, kteří si pro tento účel navlékli in-line brusle a řádili na parkovišti studia. 

Níže na obrázku můžete vidět čáry, které vytváří virtuální prostor pro postavu robota, tím je zajištěno (po správném nastavení s perspektivou), reálný pohyb robota.
Diff

Dále hráli

Ve filmu si „zahrály“ pečlivě vybrané krásné vozy jako Chevrolet Camaro 1977 a prototyp Chevrolet Camaro 2009 v ceně pětiset tisíc dolarů, což činilo hlavního filmového představitele (Shia LaBeouf) značně nervozním při řízení vozu, který na celém světě existuje pouze ve čtyřech exemplářích. Dále to byly „zlý“ policejní Saleen Mustang S 281, sanitní verze vozu Hummer H2, GMC Topkick či Pontiac Solstice. Armáda poskytla pro natáčení mimo jiné tank M1 Abrams, obrněný transportér Buffalo a bojový vrtulník Sikorsky MH 53.

Na filmu spolupracovali

Jak je z tohoto krátkého přehledu o výrobě akčního CG filmu s mnohamilionovým rozpočtem patrno, na výrobě se podílejí početné týmy grafiků, animátorů i programáorů. V případě tohoto filmu to bylo asi 250 CG umělců, ve kterých pracují mimo jiné specialisté na modelování, textury a osvětlení. Průměrná doba renderu jednoho snímku byla cca 36-38 hodin na jedno políčko filmu, což prý bylo pro tvůrce filmu velmi stresující, neboť jak je známo (a u filmu to platí dvojnásob), čas jsou peníze .

Megan Fox:

MeganMegan-2

Také je třeba zmínit, že se tento film netočil jen kolem robotů ale režisér Bay chtěl také přidat něco navíc. Jednotvárnost filmu zmizela když dosadil do role sexy opravářku aut, která na začátku filmu jen tak s někým neepromluví. Herečka Megan Fox, která celý film "transformuje" na o něco lepší podívanou, než kdyby zde hrála například Sandra Bullock a Huge Grant nutno dodatsmile. Tím samozřejmě neříkám, že proti ním něco mám, jen to byl dobrý marketingový tah režiséra Michaela, což ve film o filmu Transforers: Pomsta poražených vysvětluje.

Jedinou chybkou v Transformers 3 bude asi to, že si zde herečka Megan Fox nezahraje. Dokonce označila režiséra Baye za hitlera, dále pak že ji nutil dlouho být nas luníčku. A co na to odpověděl Bay?: "Každý musí jednou dospět". S ohlášením odchodu Megan se začalo spekulovat o její možné nástupkyni. Zatím jsou nejdiskutovanějšími tyto tři jména : Gemma Arterton, Ashley Greene a Zoe Saldana. Přičemž nejvíc se sází na prvně jmenovanou Bond Girl. Ale na seznamu jsou prý i světoznámé topmodelky např. Bar Rafaeli. Takže se prý máme i tak na co těšitsmile.

Čísla:

  • Celkové náklady činily 150 milionů dolarů a výdělek činil  kolem půl miliardy dolarů, více ZDE.
  • Jen 5 dní stačilo, aby na sebe film vydělal.
  • Tržby po šesti dnech od uvedení do kin - 246 milionů dolarů.

 

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a devět