Krok 1:Displacement
Otevřeme si obrázek, na němž chceme vytvořit efekt červí díry a vytvoříme nový obrázek stejné velikosti a rozlišení, s tím rozdílem že použíjeme Grayscale paletu (Image – mode – grayscale)
Krok 2: vír
Pracujeme nyní s prázdným obrázkém. Vytvoříme nový Gradient fill ve kterém se bude střídat bílá a šedá.
Čím více přechodů, tím více vln bude mít vzniklý vír. Zleva doprava se pak rozestupy zvětšují . to je důležité pro dodání realističnosti – je to jak kruhy ve vodě do které hodíte kámen. Čím také tmavší šedá, tím „zalomenější“ bude výsledný efekt.
Gradient fill nyní horizontálně aplikujeme.
Nyní běžte na Filter – distort – twirl- Hrajte si s nastavením, dokud výsledek nebude vypadat podle vaších představ.
Výsledný obrázek si uložte ve formátu .PSD.
Krok 3: Pokroucení reality
Přejdeme na původní obrázek. Zduplikujeme si vrstvu se zdrojovým obrázkem. Tu si nyní zvolíme a přejdeme na filter – Distort – displace. Jako displacement map použijeme obrázek vytvořený v minulém kroku. Takto by měl vypadat výsledek:
Krok 4: Vymezení díry
K vrstvě nyní přidáme Layer Mask. Nastavíme popředí jako černé a pozadí bílé. Zvoléme si Soft edged štětec. Malováním na bílo okolo díry nyní odhalíme, co je pod ní. Stejným způsobem mužeme vytvořit i díru, lepší je ale použít marquee elipse. Je to jen na vás
Krok 5: Dolazení
Nyní si můžeme mezi displacemet a originální obrázek ještě přidat „cíl“ Stačí umístit tak, aby výsledek vypadal dle naších představ.
Pokud nějaká část vypadá příliš pixelovatě, je možné upravit buď pomocí nástroje Blur, nebo pomocí Smudge. Můžeme také použít nástroj Burn na vnitřní okraj díry pro lepší efekt.
Další možnosti jsou ve kroku dva nepřidávat twirl ale rovnou aplikovat Gradient fill kruhově. Výsledek bude kapku jiný, ovšem rovněž zajimavý. Zajímavého efektu dosáhneme i za použití filtru Liquify před aplikací masky.