Začínáme s Flashem - Tvorba Movie Clipu (3.díl)

Napsal O webu (») 26. 5. 2004 v kategorii Flash, přečteno: 3783×

ActionScript a slouží k tvoření všech složitějších akcí

O Movie Clipu můžu říct bez obav, že je to nejvíce používaný symbol v programu Flash. Uvnitř tohoto symbolu může být libovolný počet vrstev a libovolný počet snímků v nich. Movie Clip můžeme tedy nazvat jakousi scénou ve scéně. Animace uvnitř Movie Clipu běží nezávisle na hlavní scéně a mohou běžet, i když na hlavní scéně nic neběží. Stejně jako na Buttonu můžeme i na Movie Clip vkládat ActionScript stejným způsobem jako na button. Jakákoliv akce se, stejně jako u Buttonu, objeví uvozena mezi závorkami tohoto příkazu:

onClipEvent (load) {
}

Tento příkaz (load) znamená, že se následující akce (uvozeny mezi závorkami {}) se provedou jen při prvním objevení symbolu na scéně. To znamená, že pokud se symbol bude nacházet například na 5. snímku časové osy, tak se akce spustí, až Flash Dojede na tento 5. snímek. Místo load také můžeme napsat:

Load - Akce se provedou při prvním objevení Movie Clipu na scéně.
EnterFrame - Akce na se provádějí stále dokola, dokud je Movie Clip na scéně.
Unload - Tyto akce se provedou jen jednou a to když Movie Clip zmizí ze scény
Mouse down - Akce se provedou, když uživatel stiskne levé tlačítko myši (s ostatnimy tlačítky na myši Flash nedokáže pracovat). Pokud ale tlačítko myši drží, tak se už dále příkaz neprovádí.
Mouse up - Akce se provedou při uvolnění předem stisknutého tlačítka na myši.
Mouse move - Podobné jako základní příkaz, pouze flash nečeká na uvolnění tlačítka a akce se tedy provedou hned po stisknutí tlačítka.
Key down - Akce se provede, jestliže uživatel stiskne libovolnou klávesu.
Key up - Akce se provede po uvolnění stisknuté klávesy.
Data - Tady se akce provede tehdy, když je Movie Clip zavolán odjinud externím příkazem.

Například:

_root.jmenoclipu.promenna = 1;

Všechny příkazy se dají opět kombinovat, takže v rámci jednoho Movie Clipu můžete používat všechny podmínky najednou. Možnosti těchto příkazů mohou svádět k používání programovaných akcí už jenom na Movie Clipech. Pokud umístíte ten samý příkaz rovnou na časovou osu, je vždy o něco rychleji proveden, což je znát, pokud máte na scéně například 20Movie Clipů s akcemi EnterFrame.
Movie Clip se dá pojmenovat a později volat stejným způsobem jako Button.


Příklad Movie Clipu       |      stáhnout zdrojový kód


Autor: Golradir
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel osm a dvě