Microsoft v emailech šmejdit nebude

Napsal Ondřej Platko (») 8. 4. 2010 v kategorii Bezpečnost, přečteno: 1265×
bezpecnost/img/msn.jpeg

Tim O´Brien, jenž v Microsoft zastává pozici ředitele pro platformové strategie, se nechal slyšet, že Microsoft nikdy nebude scanovat emaily svých uživatelů pro reklamní účely. Jde o poměrně významný příslib, neboť Microsoft vlastní Hotmail,velmi oblíbenou emailovou službu.

Co znamená prohledávání pošty pro reklamní účely? Tak jako antivirové a antispamové filtry poštovních systémů kontrolují, zda email neobsahuje podezřelý kód či velké množství odkazů, tak se na stejném principu vyhledávají v emailech klíčová slova. Tato slova se pak uloží do databáze a poskytovatel emailových služeb může na své uživatele lépe cílit reklamu. Na cílenou reklamu se častěji kliká, což pak pro onu společnost znamená mnohem větší zisky. Navíc si musíme uvědomit, že většina společností má pod sebou mnohem více, než jen poštovní servery – vezměme si kupříkladu takový Google – ten vlastní Gmail, Youtube, vyhledávač, Google docs, Google analytics a tunu dalšího.

Právě Gmail je jedním z poskytovatelů poštovních služeb, jež vám ve zprávy kvůli klíčovým slovům prohledá – přeci jen Google pro ně dokáže najít mnoho využití. Tato společnost se však brání tím, že celý proces je automatizovaný a že emaily nečte žádný člověk. Dalším argumentem je i zmiňovaná podobnost s antivirovými filtry.  To je možná pravda, nicméně slušná část uživatelů internetu hodnotí jakýkoliv zásah do svého soukromí velmi nelibě a reklama cílená přímo na každého daného jedince na důvěře nepřidá.

Vraťme se nyní na chvíli zpátky k onomu prohlášení ze strany Microsoftu. K němu došlo na SaaSConu 2010, konferenci konající se ve městě Santa Clara v Kalifornii. O´Brien zde také dodal, že prohlášení je sice konkrétně o Hotmail, nicméně že Microsoft hodlá dodržet tento princip u všech svých online služeb. Neopomněl ani ukázat na Google, který, jak jsem se již dříve zmínil, cílené reklamy využívá.

Nutno podotknout, že ze strany Microsoft se rozhodně nejedná o žádný altruistický čin, ale o velmi chytrý obchodní tah. V poslední době narůstá obava z Google, který v očích některých lidí vypadá pomalu jako Velký Bratr z knihy 1984. Ví, co na internetu vyhledáváte, co si píšete skrze emaily, zná stránky, které pravidelně navštěvujete. Nebo to alespoň může zjistit. Není tedy divu, že se hledají alternativy a tu teď Microsoft snaží nabídnout. Svým prohlášením o nevyužívání cílené reklamy se možná zbavuje jisté části zisku, nicméně v konečném důsledku to pro něj může znamenat zisky mnohem větší.

Myslím, že do budoucna můžeme od Microsoft očekávat další podobné aktivity. Jako snadný cíl se zde nabízí problematiky ochrany dat vzhledem právě k vyhledavačům o ochraně soukromí. Možná byste se hodně podivili, kdybyste zjistili, co všechno si na Vás Google schovává. Sice jak MS tak Google podléhají Patriotskému zákonu, nicméně podle všeho uchovává Google více dat a po delší dobu než Bing od Microsoftu. Co je na tom pravdy, těžko říct. Buďme ale rádi, že se vůbec něco takového začíná řešit.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel čtyři a šest